شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا


yourbazdid

 


همانطور که تعداد دوستان شما و برنامه های کاربردی مورد استفاده تان در فیس بوک افزایش مییابد ، فید خبری و دیوار(wall)فیس بوک شما به دلیل شلوغی بیش از حد می تواند به افتضاحی بزرگ تبدیل شود. این خوب است که با دوستان خود در ارتباط هستید ، اما اگر شما نمی توانید پست های مفید را از میان تمام پست های احمقانه و بدرد نخور یا دوستان واقعی خود را از میان تمام افراد ناشناخته تشخیص دهید ، زمان آن فرا رسیده که به تمیز کردن پروفایل فیس بوک خود بپردازید.


فیس بوک گزینه های مختلفی برای تنظیم دقیق آنچه که برنامه های کاربردی و کاربران می بینید و یا اینکه در پروفایل فیس بوک خود استفاده می کنند ارائه میکند، اما اگر از تمام تغییرات مطلع نباشید (و فیس بوک اغلب تغییرات مداوم در وب سایتش را دوست دارد) ، شما ممکن است در میان تمام گزینه های موجود احساس سردرگمی کنید. ما دراین مقاله به شما کارآمد ترین راهها را برای استفاده بهتر و داشتن تجربه لذت بخش تر از حساب فیس بوک خود ارائه می کنیم.

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

 

یکی از نقاط حساسی که همواره برای کاربران شبکه های اجتماعی احساس خطر و ناامنی به همراه دارد، حریم شخصی است. کاربر هر سایتی و با شبکه اجتماعی ای که باشید، تنظیمات حریم شخصی تان، تا حدود زیادی در دست خودتان است. پس آگاهی از چگونگی اعمال تنظیمات به صورت دلخواه، از میان چندین و چند تنظیم مختلف برای هر کاربری ضروری است. حریم شخصی در فیس بوک نیز برای داشتن حس امنیت در این شبکه اجتماعی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قبلاً در نگهبان چندین مقاله و مطلب در خصوص امنیت و حفاظت از حریم خصوصی، منتشر شده است.
در این مقاله به نکاتی ریز در خصوص چگونگی اعمال تنظیمات جدید و مناسب، اشاره شده است. سعی شده در این مقاله از میان تنظیمات فراوان حریم شخصی فیس بوک (نزدیک به ۱۷۰ تنظیم کوچک و بزرگ) مهمترین ها را به شما گوشزد کنیم تا بتوانید با خیال راحت تنظیمات دلخواه خود را اعمال نمایید. پس این مقاله را از دست ندهید.

 

به اشتراک گذاری در فیس بوک

 

01-sharing_facebook1_0.jpeg

به طور کلی شاید مشخص کردن اینکه چه کسانی اجازه مشاهده ی موارد به اشتراک گذاشته شده توسط شما را در فیس بوک داشته باشند، مشکل به نظر برسد. اما فیس بوک به شما این امکان را می دهد که این مورد را به راحتی از میان «همه»، «‌دوستان ِ دوستان تان» و یا تنها «دوستان تان» انتخاب کنید. برای این کار باید به این قسمت در تنظیمات حریم شخصی خود مراجعه کنید:

Account > Privacy Settings
> Sharing on Facebook

در گوشه ی بالایی فیس بوک بر روی Accounts کلید کرده و از منوی باز شده، Privacy Settings را انتخاب نمایید.

 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که در حیطه کاری شما چندین کامپیوتر به شکل یک شبکه محلی با همدیگر در ارتباط اند ، شما برای ایجاد یک تغییر در رجیستری کلیه سیستم ها چه میکنید؟ آیا به سراغ تک تک سیستم ها میروید و تغییرات رجیستری هر یک را جداگانه اعمال میکنید؟ اما راه بسیاری ساده تری نیز وجود دارد. شما میتوانید بدون نیاز به برنامه خاصی و از طریق خود محیط رجیستری و به وسیله سیستم مدیر شبکه ، از طریق یک کامپیوتر تنظیمات رجیستری کلیه کامپیوترهای متصل به شبکه را ویرایش کنید. هم اکنون به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت.

 بدین منظور:

دقت کنید همانطور که گفته شد شما باید با نام کاربری مدیر در سیستم لوگین کرده باشید و دسترسی کامل به سایر سیستم ها را داشته باشید.

ابتدا از محیط Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر رجیستری شوید.

از منوی File بر روی Connect Network Registry کلیک کنید.

خواهید دید که پنجره Select Computer باز میگردد.

در این پنجره و در قسمت Enter the object name to select نام کامپیوتری که قصد تغییر رجیستری در آن دارید را وارد کنید.

با کلیک بر روی (Examples) نیز میتوانید نحوه نام دهی را مشاهده کنید.

پس از اینکار روی OK کلیک کرده  تا پنجره رجیستری مربوط به سیستم مورد نظر باز گردد.

حال میتوانید تغییرات مورد نظر در رجیستری سیستم مربوطه را صورت دهید.

 در پایان پس از انجام تغییرات لازم ، برای قطع ارتباط با کامپیوتر مربوطه ، از منوی File گزینه Disconnect Network Registry را انتخاب کنید.

نام کامپیوتری که به آن وصل بوده اید را انتخاب کرده و OK بزنید تا ارتباط قطع گردد.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که شما نیز در شبکه های LAN کار کرده باشید حتما میدانید که در حالت پیش فرض ویندوز XP فقط به كاربر GUEST و با كلمه عبور اجازه دسترسی را میدهد. در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید به کاربران دیگر نیز اجازه دسترسی را به ویندوز بدهید.

 بدین منظور:

از منوی Start وارد Control Panel شوید و بر روی Folder Option دوبار کلیک کنید.

در پنجره جدید ، به تب View رفته و در قسمت Advanced Setting تیک اخرین گزینه یعنی Simple File Sharing را بردارید.

با این كار علاوه به مورد گفته شده موجب میشه اشتراكهای پیش فرض مثل $c و $d ,... نیز فعال شوند.

حالا منوی Security در شبکه فعال شده و میتوانید برای هر کاربر سطخ دسترسی تعیین کنید.

لازم به ذکر است که سیستم فایلها باید NTFS باشد.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که شما نیز از کاربران شبکه های محلی باشید مطمئنأ به این موضوع بر خورده اید که زمانی كه شما در ویندوز XP از My Network Places برای مرور سایر سیستمهای موجود در شبكه خود استفاده میكنید ، ممكن است مدت زمان نسبتا طولانی را برای مشاهده لیست منابع اشتراكی در بین سیستم های شبكه منتظر بمانید. علت این امر در ویندوز XP بررسی وظایف زمانبندی ( Scheduled Tasks ) هر یك از سیستمهای تحت شبكه قبل از مدیریت و لیست نمودن منابع اشتراكی هر یك از این سیستمها میباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید این افت سرعت را میان بردارید.

 این بررسی معمولا نیاز نمیباشد و در شرایط عادی واقعا نیازی به آن نیست ، جالب است بدانید همین بررسی بی مورد زمانی در حدود 30 ثانیه نیاز دارد و این تاخیر برای بسیاری از كاربران كسالت آور میباشد و ممكن است كاربر را به مشكلات سخت افزاری و ... مشكوك نماید.

شما قادر هستید با یك ترفند ساده رجیستری این بررسی بی مورد را غیر فعال نمایید و به این ترتیب دیگر شاهد این تاخیر طولانی نباشید.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که در منزل و یا محل کار ، از دو کامپیوتر استفاده میکنید ، شما میتوانید بدون نیاز به شبکه کردن کامپیوترها و تنها از طریق خطوط تلفن و با خرید یک کارت اینترنت میتوانید هر دو کامپیوتر را به اینترنت Dial Up وصل کنید.

 بدین منظور:

1- در کامپیوتری که می خواهیم به آن متصل شویم در Control panel و در قسمت Network connection روی Create new connection کلیک کنید.

2- در قسمت انتخاب نوع اتصال گزینه ی Setup and advanced connection را انتخاب کنید.

3- در مرحله ی بعد هم Accept incoming connections را انتخاب کنید.

4- پس از زدن کلید next مودم خود را از لیست وسایل انتخاب کرده و پس از کلیک کردن روی دو next دیگر نام کاربرانی که می خواهید بتوانند از این طریق وارد شوند علامت بزنید.

5- روی کامپیوتر دیگر هم یک اتصال معمولی (مثل اتصال به اینترنت) بسازید و شماره تلفنی که کامپیوتر اول به آن متصل است و نام کاربر وکلمه ی عبوری که در قسمت قبل مشخص کرده بودید را وارد کنید.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

همان طور که میدانید در صورتی که شما تحت شبکه باشید ، هر بار که وارد سیستم میشوید ، دیگر افرادی که در شبکه هستند متوجه ورود و خروج شما میشوند. اما با این ترفندی که هم اکنون به شما معرفی میکنیم میتوانید به صورت کاملا مخفی وارد شبکه شوید به طوری که هیچ کسی متوجه حضور شما نشود.

 کافی است از منوی Start به Run بروید و در آن عبارت net config server /HIDDEN:YES را تایپ کنید.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

احتمالاً نیازی به معرفی سایت یوتیوب (YouTube) نباشد معروفترین و بزرگترین دایرکتوری کلیپ های ویدیویی وب با نزدیک به ۱۰۰ میلیون بازدید کننده در روز که به گفته خودشان ۹۰ درصد ویدیوهای سراسر اینترنت را جمع آوری کرده اند!

اما چگونه می توان کلیپهای ویدیویی یوتیوب را دانلود کرد؟!

سایت یوتیوب به طور پیش فرض امکانی را برای دانلود ویدیوها پیش بینی نکرده است و نمی توان مستقیماً ویدیوهای موجود در سایت را از آن دانلود کرد اما ابزارها و روشهایی هستند که ما به کمک آن می توانیم ویدویهای این سایت و همچنین سایتهای مشابه دیگر مانند گوگل ویدیو را دانلود کنیم که در زیر به شرح آن می پردازیم.

روش اول: شما می توانید به یکی از سایتهای Keepvid.com یا Videodownloader.net و یا Savevid.com بروید و لینک مورد نظر ویدیو خود را که از سایت یوتیوب دریافت کرده اید، در نوار بار مربوط به این سایت ها کپی کنید تا لینک مستقیم دانلود کلیپ مورد نظر را دریافت کنید.

البته سایتهای مشابه زیادی وجود دارند که ما برخی از معروفترین‌ها را معرفی کردیم. شما با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید سایتهای مشابه بسیاری را پیدا کنید.

روش دوم: این روش به درد کاربران مرورگر فایر‌فکس و اپرا می خورد. اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید ابتدا از اینجا افزونه مورد نظر را دانلود کنید، اکنون برای دانلود کلیپ مورد نظر خود در یوتیوب کافی است در صفحه ی مربوط به تماشای یک ویدیو، بر روی یکی از گزینه های Download as MP4 و یا Download as HD کلیک نمایید. همانند عکس زیر:

 

 

افزونه دیگری که برای مرورگر فایرفاکس وجود دارد، Video DownloadHelper است که می توانید پس از نصب آن بر روی مرورگر فایرفاکس، به آسانی کلیپ های ویدیویی یوتیوب را دانلود کنید.

همچنین، اگر از مرورگر اپرا استفاده می کنید از اینجا و یا از اینجا ، Widget مذکور را دنلود و نصب کنید. توضیحات دانلود کلیپ نیز عیناً مانند فایرفکس است.

توجه: همانطور که در بالا نیز اشاره شد این روشها در سایتهای مشابه مانند گوگل ویدیو نیز کابرد دارند.

 

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid


دانلود اینترنت اکسپلورر 9

مرورگر ویندوز اینترنت اکسپلورر ( Internet Explorer ) نسخه ۹ را می توان تحولی در نسخه های متفاوت این مرورگر دانست. در این مطلب از تورتک به معرفی و بررسی امکانات مایکروسافت اینترنت اکسپلورر ۹ می پردازیم تا با ویژگی های جدید این مرورگر آشنا شوید و بتوانید قدرتمند تر و راحت تر به وب گردی ادامه دهید.   امکانات جدید مرورگر اینترنت اکسپلورر ۹ چیست ؟ اینترنت اکسپلورر ( IE ) همانطور که گفتیم [...]

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid
یکی از دغدغه های همیشگی کاربران ، از بین بردن رد پاهایی بوده است که در هنگام کار با کامپیوتر به شکل اتوماتیک ثبت میشوند. از عبارات جستجو شده در مرورگر گرفته تا قسمتهایی نظیر My Recent Documents در محیط ویندوز. این موضوع به ویژه زمانی بیشتر اهمیت می یابد که کاربر از سیستم شخصی خود استفاده نکند بلکه سیستم مذبور در محلی مانند محل کار قرار گرفته باشد. طبعأ هیچ فردی دوست ندارد شخصی بعدها متوجه عملیات انجام شده توسط وی شود. یکی از رد پاهای به جا مانده که بسیاری از کاربران حتی حرفه ای از آن بی خبرند ، قسمتی به نام Customize Notification در محیط ویندوز است که اطلاعات مربوط به برنامه ها و نرم افزارهای اجرا شده را خود ذخیره میکند و مربوط به نرم افزارهایی است که در محیط Taskbar کنار ساعت نیز اجرا میشوند. در این ترفند قصد داریم به بررسی این بخش و نحوه پاک کردن اطلاعات مربوط به آن بپردازیم.                     


خواندن بقیه در ادامه مطلب...

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 15 صفحه بعد